Ja esi strādājošais ar invaliditāti vecumā no 25 gadiem un apgūsti kādu no šajā ES fondu projektā piedāvātajām izglītības programmām, vari saņemt kompensāciju par izdevumiem, kas radušies, izmantojot asistenta vai surdotulka pakalpojumus mācību laikā.
Izmaksu kompensācijai strādājošais ar invaliditāti var pieteikties, ja nesaņem atbalstu saskaņā ar šiem Ministru kabineta (MK) noteikumiem:
- 2021.gada 21. maija MK noteikumi Nr.316 “Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti”
- 2021.gada 20.aprīļa MK noteikumi Nr.250 “Kārtība, kādā Latvijas Neredzīgo biedrība un Latvijas Nedzirdīgo savienība sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un nodrošina tehniskos palīglīdzekļus – tiflotehniku un surdotehniku”.
1. Izvēlies asistentu vai surdotulku
2. Noslēdz līgumu ar asistentu vai surdotulku
Slēdzot līgumu
- par asistenta pakalpojumiem - izmaksas no projekta līdzekļiem tiek kompensētas atbilstoši kārtējā gadā valstī noteiktajai minimālajai stundas tarifa likmei normāla darba laika ietvaros, bet kopā ne vairāk kā par 40 darba stundām nedēļā.
- par surdotulka pakalpojumu izmantošanu, izmaksas no projekta līdzekļiem tiek kompensētas ne vairāk kā 9,65 eiro apmērā par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu proporcionāli stundu skaitam, kurās persona piedalās izglītības programmās, bet kopā nepārsniedzot 40 darba stundas nedēļā.
Ceļā pavadītais laiks līdz pakalpojuma sniegšanas vietai un atpakaļ tiek uzskatīts par asistenta vai surdotulka pakalpojuma sniegšanas laiku.
3.Samaksā asistentam vai surdotulkam
- maksājot par pakalpojumiem asistentam vai surdotulkam, izmanto bezskaidras naudas norēķinus,
- maksājumu pamato ar asistenta vai surdotulka atskaiti par sniegtajiem pakalpojumiem.
4. Iesniedz pieteikumu VIAA
Pieteikums par asistenta vai surdotulka pakalpojumu izmaksu kompensēšanu Valsts izglītības attīstības aģentūrā jāiesniedz ne vēlāk kā līdz katra mēneša 15.datumam.
Pieteikumā iesniedzamie dokumenti:
- iesniegums_4.solis_.docx
- invaliditātes apliecības kopija vai fotokopija,
- veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinuma par asistenta vai surdotulka pakalpojuma nepieciešamību kopija vai fotokopija,
- mācību līguma par nodarbinātās personas dalību izglītības programmā kopija vai fotokopija,
- līguma par asistenta vai surdotulka pakalpojumu nodrošināšanu kopija vai fotokopija,
- asistenta vai surdotulka atskaite par sniegtajiem pakalpojumiem kopija vai fotokopija,
- asistentam vai surdotulkam veiktās samaksas izmaksu pamatojošo dokumenta kopija vai fotokopija.
Iesniegumu var iesniegt kādā no šiem veidiem:
- iesniedzot dokumentus klātienē - Vaļņu ielā 1 (5. stāvā), Rīgā;
- sūtot dokumentus pa pastu uz adresi - Projekta vadības nodaļai, Valsts izglītības attīstības aģentūra, Vaļņu iela 1, Rīgā, LV 1050;
- sūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītus dokumentus uz e-pastu: pipn@viaa.gov.lv.
5. Saņem kompensāciju
Valsts izglītības attīstības aģentūras darbinieki pārbauda iesniegto informāciju un 5 darbdienu laikā no iesnieguma vai papildu informācijas saņemšanas brīža sagatavo lēmumu par izmaksu kompensēšanu. Asistenta vai surdotulka pakalpojumu izmaksu kompensāciju saņemsi 5 darbdienu laikā pēc pozitīva lēmuma pieņemšanas.
Jautājumu un neskaidrību gadījumā lūgums kontaktēties ar VIAA Pieaugušo izglītības departamenta Projekta finanšu nodaļas darbiniekiem